Τα Αρχεία Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας (ΑΣΚΙ) ανακοινώνουν την ολοκλήρωση του δεύτερου κύκλου των ΠροΣχεδίων Ιστορίας (2017-2018).
Ευχαριστούμε όλες και όλους για τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον σας στις εννέα συναντήσεις μας. Ενημερώνουμε ότι οι προγραμματισμένες επόμενες συναντήσεις [Δήμητρα Τζανάκη (δρ. ιστ. Παν. Οξφόρδης), Η συσχέτιση της ηθικής ψυχικής διαταραχής με την κομμουνιστική "διαταραχή" - Συνομιλήτρια: Καίτη Πάπαρη (δρ. ιστ. ΕΚΠΑ) και Καίτη Λούτα (υπ. δρ. Παν. Πελοποννήσου), Παιχνιώδεις δράσεις και διαδράσεις με ιστορικές διαστάσεις - Συνομιλήτρια: Δέσποινα Βαλατσού (δρ. ιστ. ΕΚΠΑ)] θα πραγματοποιηθούν την ακαδημαϊκή χρονιά 2018-2019.
Περισσότερες πληροφορίες τον Σεπτέμβριο.
Αρχεία Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας (ΑΣΚΙ)
Σαρρή 14, 3ος όροφος
για την παρακολούθηση των συναντήσεων είναι αναγκαία η δήλωση συμμετοχής και η ανάγνωση των εισηγήσεων:
πληροφορίες στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Παρασκευή, 03.11.2017, 7μ.μ.
Δανάη Καρυδάκη (δρ. ιστ. Παν. Birkbeck), Το Νησί των Απόκληρων: η Κοινωνική Ιστορία της Λέρου στη Μεταπολεμική Περίοδο (1949-1989)
Συνομιλητής: Δημήτρης Πλουμπίδης (αν. καθ. ΕΚΠΑ)
Παρασκευή, 08.12.2017, 7μ.μ.
Γιάννης Στάμος (υπ. δρ. BirminghamUniversity), Αποικίζοντας το μέλλον: Χιλιαστικά οράματα και «Τρίτος Ελληνικός Πολιτισμός»
Συνομιλητής: Ευγένιος Ματθιόπουλος (καθ. Παν. Κρήτης)
Παρασκευή, 19.01.2018, 7μ.μ.
Σίσσυ Τσαβδάρα (υπ. δρ. Πάντειο Πανεπιστήμιο), Διερευνώντας τις δηλώσεις μετανοίας 1946-1952: Άνθρωποι και αριθμοί
Συνομιλητής: Ηλίας Νικολακόπουλος (ομότιμος καθ. ΕΚΠΑ)
Παρασκευή, 09.02.2018, 7μ.μ.
Αιμιλία Βήλου (υπ. δρ. Πάντειο Πανεπιστήμιο), Από την “Πραγματική Αλλαγή” στην “Αλλαγή με κατεύθυνση το Σοσιαλισμό”: Η προγραμματική πρόταση του ΚΚΕ στη δεκαετία του 1980 μέσα από τα συνέδρια του
Συνομιλητής: Γιάννης Μπαλαμπανίδης (πολ. επιστήμονας)
Παρασκευή, 02.03.2018, 7μ.μ.
Βασίλης Καρύδης (καθ. Παν. Πελοποννήσου), Η Λαϊκή Δικαιοσύνη στην «Ελεύθερη Ελλάδα» της Κατοχής
Συνομιλητής: Πολυμέρης Βόγλης (αν. καθ. Παν. Θεσσαλίας)
Παρασκευή, 16.03.2018, 7μ.μ.
Γιάννος Κατσουρίδης (δρ. πολ. επ. Παν. Κύπρου), Η παρανομία του ΑΚΕΛ (1955-1959) και η κινητοποίηση του παράνομου μηχανισμού λειτουργίας του κόμματος
Συνομιλητής: Κωστής Καρπόζηλος (ιστορικός, ΑΣΚΙ)
Παρασκευή, 20.04.2018, 7μ.μ.
Όλγα Παντούλη (ΕΔΙΠ ΑΠΘ), Η Ομάδα Γυναικείων Σπουδών του Α.Π.Θ. μέσα από το αρχείο Ζώγιας Χρονάκη και Νίκου Παπαμίχου: διαδικασίες συγκρότησης και επιτέλεσης μιας γυναικείας συλλογικότητας
Συνομιλήτρια: Αγγέλικα Ψαρρά (δημοσιογράφος)
Παρασκευή, 18.05.2018, 7μ.μ.
Νικόλας Μανιτάκης (επ. καθ. ΕΚΠΑ), Το «Κόκκινο Ινστιτούτο» : το Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών στη δίνη της Κατοχής και του Εμφυλίου και οι σχέσεις του με την ελληνική Αριστερά
Συνομιλητής: Βαγγέλης Καραμανωλάκης (επ. καθ. ΕΚΠΑ)
Παρασκευή, 01.06.2018, 7μ.μ.
Σπύρος Δημανόπουλος (υπ. δρ. Παν. Κρήτης), Τοπικά συμφέροντα και κρατικές πολιτικές. Η κινητοποίηση για την τουριστική ανάπτυξη του νομού Ηρακλείου, 1959-1967
Συνομιλητής: Μιχάλης Νικολακάκης (δρ. κοινωνιολογίας Παν. Κρήτης)
Παρασκευή, 22.06.2018, 7μ.μ.
Δήμητρα Τζανάκη (δρ. ιστ. Παν. Οξφόρδης), Η συσχέτιση της ηθικής ψυχικής διαταραχής με την κομμουνιστική "διαταραχή"
Συνομιλήτρια: Καίτη Πάπαρη (δρ. ιστ. ΕΚΠΑ)
Παρασκευή, 06.07.2018, 7μ.μ.
Καίτη Λούτα (υπ. δρ. Παν. Πελοποννήσου), Παιχνιώδεις δράσεις και διαδράσεις με ιστορικές διαστάσεις
Συνομιλήτρια: Δέσποινα Βαλατσού (δρ. ιστ. ΕΚΠΑ)
Damen/Herren Nike Air Max Schuhe Online Shop Outlet
Το ΔΣ των ΑΣΚΙ αποχαιρετά με θλίψη τη Ζώγια Χρονάκη. Η Ζώγια συνέδεσε τη ζωή της με το γυναικείο κίνημα τόσο με την ενεργό παρουσία της σ' αυτό, όσο και με το επιστημονικό της έργο. Με τα ΑΣΚΙ τη συνέδεαν ιδιαίτεροι δεσμοί καθώς κατέθεσε στις συλλογές τους το πολύ πλούσιο προσωπικό της αρχείο, το οποίο αποτυπώνει την πολυσχιδή πολιτική και ερευνητική της δραστηριότητα. Στο πλαίσιο αυτό, το 2017 τα ΑΣΚΙ προκήρυξαν την ερευνητική χορηγία «Ζώγιας Χρονάκη και Νίκου Παπαμίχου» με σκοπό την ενίσχυση της μελέτης της ιστορίας των γυναικών στην Ελλάδα του 20ου αιώνα.
Το ΔΣ των ΑΣΚΙ εκφράζει τα συλλυπητήριά του στους οικείους της.
Τα ΑΣΚΙ αποχαιρετούν με οδύνη τον Σπύρο Ασδραχά.
Αποχαιρετούν τον κορυφαίο ιστορικό και διανοούμενο, κυρίως όμως αποχαιρετούν τον δικό τους άνθρωπο, τον δάσκαλο, τον συνεργάτη, τον φίλο. Ιδρυτικό μέλος των ΑΣΚΙ ο Σπύρος Ασδραχάς ανέλαβε την προεδρία τους, όντας για πολλά χρόνια γενικός γραμματέας και αντιπρόεδρός της Εταιρείας, μετά τον θάνατο του φίλου και συνοδοιπόρου του Φίλιππου Ηλιού. Σε μια κρίσιμη περίοδο υπερασπίστηκε με όλες του τις δυνάμεις τη συνέχεια και την ανάπτυξη των ΑΣΚΙ, ονειρεύτηκε και εργάστηκε με επιμονή ώστε να παραμείνουν ανοιχτά στην έρευνα και στην κοινωνία.
Υπήρξε δάσκαλος όλων μας, με τα σεμινάρια, την συνεχή ανταλλαγή ιδεών, με το παράδειγμα της προσωπικής του στάσης. Μας δίδαξε πολλά κι ανάμεσά τους το καθήκον να δίνουμε φωνή σε εκείνους που δεν μπορούν να μιλήσουν, να συγκεντρώνουμε τα θραύσματα του παρελθόντος για να τους εμφυσήσουμε ξανά ζωή. Στο ταξίδι των ΑΣΚΙ, χωρίς τη φυσική του παρουσία πια, τα λόγια και οι υποδείξεις του θα συνεχίσουν να μας συντροφεύουν και να μας βοηθούν να χαράξουμε τους αυριανούς μας δρόμους.
Η πολιτική κηδεία του Σπύρου Ασδραχά θα γίνει την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου στις 14.00 στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών και η ταφή του την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Λευκάδα.
Παράκληση της οικογένειας αντί στεφάνων, να κατατεθούν τα χρήματα στα ΑΣΚΙ [Alpha Bank ΙΒΑΝ: GR3101403620362002101016233]
NIKE AIR HUARACHE
Tα Αρχεία Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας αποχαιρετούν με συγκίνηση και θλίψη τον Πάνο Δημητρίου. Ιστορικό στέλεχος της Αριστεράς, γεννήθηκε το 1917 στη Θεσσαλονίκη και ταύτισε τη ζωή του με το κομμουνιστικό κίνημα, στο οποίο οργανώθηκε το 1933. Η διαδρομή του πολυκύμαντου βίου του ταυτίζεται με τις μεγάλες περιπέτειες του ελληνικού προοδευτικού και κομμουνιστικού κινήματος. Ιδιαίτερη υπήρξε η συμβολή του στην ενίσχυση των ιδεών της ανανέωσης, στον αναστοχασμό γύρω από την ιστορική εμπειρία της Αντίστασης και του Εμφυλίου, στην αναζήτηση ενός νέου δρόμου στην πορεία προς τον σοσιαλιστικό μετασχηματισμό. Ο Πάνος Δημητρίου δεν ήταν μόνο ένα πολιτικό στέλεχος της Αριστεράς. Η σκέψη του και τα βιβλία του συνέβαλαν στην επανεκτίμηση των ιστορικών διαδρομών του κινήματος στον 20ό αιώνα και αποτελούν πολύτιμες παρακαταθήκες για τους μελετητές της σύγχρονης ελληνικής κοινωνικής ιστορίας. Το αρχείο του Πάνου Δημητρίου βρίσκεται στα ΑΣΚΙ, των οποίων υπήρξε ιδρυτικό μέλος και σταθερός υποστηρικτής.
Το Δ.Σ. των ΑΣΚΙ
Αποχαιρετισμός στον Πάνο Δημητρίου από παλιούς συντρόφους και φίλους
Μιλτιάδης Δ. Πολυβίου
Τον Πάνο η γενιά μου τον γνώρισε το 1974, όταν, μετά την πολιτική προσφυγιά, επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη, την πόλη στην οποία είχε γεννηθεί εκατό χρόνια πριν από σήμερα, τον Αύγουστο του 1917, τη μέρα ακριβώς της μεγάλης πυρκαγιάς της. Ο Πάνος δεν ήταν τύπος φανταχτερός, από αυτούς δηλαδή που σε εντυπωσιάζουν από την πρώτη στιγμή. Ήταν άνθρωπος χαμηλότονος και διακριτικός. Τα λόγια του ήταν πάντοτε λίγα και λιτά. Στη συμπεριφορά του δεν διέκρινες τίποτα που να αποβλέπει στη δημιουργία εντυπώσεων. Αντίθετα, εντύπωση σου προξενούσε το ότι σ’ αυτόν δεν διέκρινες κανένα φανατισμό, αφού, όπως είναι φυσικό, δεν μπορούσες να καταλάβεις πώς είναι δυνατόν αυτή η απόλυτη αφιέρωση, που, βέβαια, δεν νοείται χωρίς κάποιο πάθος, να εκφράζεται στο λόγο του με τέτοια μετριοπάθεια. Το περίεργο ήταν πως αυτό δεν αντανακλούσε απουσία συναισθήματος - το αντίθετο μάλιστα. Ο Πάνος ήταν μια σπάνια περίπτωση πολύ ψύχραιμου αλλά, ταυτόχρονα, καθόλου ψυχρού ανθρώπου, ενός ανθρώπου που κατάφερνε να συνδυάζει τον πλούσιο συναισθηματικό του κόσμο με μια νηφάλια κριτική ικανότητα ανεπηρέαστη από τις παρορμήσεις της στιγμής.
Δεν είναι εύκολο πράγμα η απόλυτη αφιέρωση σε έναν σκοπό να μη συνεπάγεται αγκυλώσεις και παρωπίδες. Ο Πάνος όμως μπόρεσε να διατηρήσει άγρυπνη την κριτική του εγρήγορση, έτσι ώστε να συνειδητοποιήσει βαθμιαία πως ο σοβιετικού τύπου σοσιαλισμός, για την επικράτηση του οποίου είχε αφιερώσει την ως τότε ζωή του, είχε καταλήξει να είναι ένα αποστεωμένο και ανελεύθερο καθεστώς που αμαύρωνε τα οράματα του αριστερού κινήματος και πρόδιδε τις θυσίες του. Ήταν έτσι επόμενο να βρεθεί από πολύ νωρίς στην πρώτη γραμμή του αγώνα για την ανανέωση του κομμουνιστικού κινήματος, αδιαφορώντας για την παραμονή του ή όχι στις υψηλότερες βαθμίδες της κομματικής ιεραρχίας, όπου τον είχαν κατατάξει οι ικανότητές του και η αγωνιστική του συνέπεια. Κορύφωση αυτής της πορείας ήταν ο ηγετικός του ρόλος στη διαδικασία της ρήξης με τον δογματισμό και της δημιουργίας του ΚΚΕ εσωτερικού το 1968. Ίσως σήμερα, μετά από τον μισό αιώνα που μεσολάβησε έκτοτε, οι νεώτερες γενιές να μη μπορούν να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντική ήταν η τομή αυτή για το αριστερό κίνημα του τόπου μας και, κατ’ επέκταση, για την πολιτική ζωή της χώρας.
Όταν ένα δημόσιο πρόσωπο ολοκληρώνει τον κύκλο της ζωής του αφήνοντας αγαθή μνήμη, όπως εν προκειμένω, είναι φυσικό να θυμόμαστε μόνο εκείνα για τα οποία έγινε ευφήμως γνωστό, πιστεύω όμως πως αυτά τα αποτιμάς καλύτερα αν τα δεις μαζί με όλες τις άλλες πτυχές της διαδρομής του στη ζωή, αφού μόνον έτσι μπορείς να εκτιμήσεις το μέγεθος των υπερβάσεων που χρειάστηκε να κάνει για να κλείσει θετικά τον ισολογισμό. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως και ο Πάνος θα ήταν και αυτός πιο σκληρός και πιο άτεγκτος στα χρόνια της νεότητάς του, που άλλωστε συνέπεσαν με την εποχή κατά την οποία οι κομμουνιστές ήταν βέβαιοι πως καλπάζουν πάνω στο άτι της αδήριτης ιστορικής νομοτέλειας. Ο Πάνος έζησε σε χρόνια δύσκολα και μάλιστα τα έζησε όχι από κάποια μετόπισθεν, αλλά από την πρώτη γραμμή του μετώπου, στην αρχή από τη θέση του απλού στρατιώτη, στη συνέχεια από θέσεις υψηλής ευθύνης. Όταν δρας με τόσο ολοκληρωτική στράτευση μέσα σε τόσο δύσκολες περιστάσεις δεν είναι δυνατό να μην κάνεις λάθη. Ποιος ξέρει τι τρομακτικά διλήμματα υποχρεώθηκε να αντιμετωπίσει κάποτε κι’ αυτός, όπως όλοι όσοι μετείχαν στην τραγωδία του Εμφυλίου από κάποια υπεύθυνη θέση, νικητές ή ηττημένοι, ξέροντας ότι από τις αποφάσεις του κρέμονταν ζωές. Είναι πάντως χαρακτηριστικό πως ακόμη και εκείνοι που αντιμετώπιζαν με κριτική διάθεση κάποιες επιλογές του δεν τις απέδιδαν σε ιδιοτελή κίνητρα, σε κίνητρα δηλαδή που να απέβλεπαν στο όφελος που προσπορίζει η συμμόρφωση με τις διαθέσεις των εκάστοτε ισχυρών – άλλωστε η ασυμβίβαστη στάση που κράτησε απέναντι στις πιέσεις των σοβιετικών αποτελεί γι’ αυτό την καλύτερη απόδειξη.
Όπως και να έχουν πάντως τα πράγματα, το βέβαιο είναι πως αυτά δεν μπορούν να τα εκτιμηθούν σωστά παρά μόνον στα πλαίσια της συνολικής αγωνιστικής του διαδρομής – θα αρκούσε γι’ αυτό να αναλογιστεί κανείς ότι ο Πάνος είχε στο ενεργητικό του τρεις δραπετεύσεις από εξορίες και φυλακές. Ο Πάνος έζησε το Μάη του ’36, την παρανομία της 4ης Αυγούστου, το κολαστήριο της μεταξικής Ασφάλειας, την εξορία στη Φολέγανδρο, το κάτεργο της Ακροναυπλίας, την Κατοχή, την Αντίσταση, την παρανομία του Εμφυλίου, το Δημοκρατικό Στρατό, την προσφυγιά, τον αντιζαχαριαδικό αγώνα, το πογκρόμ της Τασκένδης, την επέμβαση των λεγόμενων αδελφών κομμάτων στα εσωτερικά του ΚΚΕ, τη διάσπαση του ’68, το ΚΚΕ εσωτερικού, την ΕΑΡ, το Συνασπισμό, τη Δημοκρατική Αριστερά. Όλα αυτά τα ποτάμια δεν μπορείς βέβαια να τα περάσεις αβρόχοις ποσί. Ίσως μάλιστα αυτό να είναι και το πιο σπουδαίο, να έχεις δηλαδή το κουράγιο να βλέπεις χωρίς παρωπίδες τι λάθη έκανες και να προσπαθείς, όσο μπορείς, να διδαχθείς από αυτά συνεχίζοντας τον αγώνα, χωρίς να λογαριάζεις τους κινδύνους, την πιθανότητα να καείς από τα αναμμένα κάρβουνα που δεν απέφυγες την ευθύνη να κρατήσεις στα χέρια σου, αλλά και χωρίς να δελεάζεσαι από την αίγλη και τη σιγουριά της υψηλής καρέκλας που θα σου εξασφάλιζε ο συμβιβασμός με τα κάθε είδους κατεστημένα.
Στα ίδια πλαίσια πρέπει επίσης να αποτιμηθούν και οι πολιτικές επιλογές του μετά την πτώση της δικτατορίας και την επιστροφή του στην πατρίδα. Σήμερα μπορούμε εύκολα να αποφαινόμαστε ότι η πολιτική που ακολούθησαν οι ηγέτες της λεγόμενης ανανεωτικής αριστεράς ίσως δεν ήταν όσο έπρεπε τολμηρή και πως οι περιστάσεις απαιτούσαν βαθύτερες και πιο ολοκληρωμένες τομές από μέρους τους. Όμως, όπως γίνεται συνήθως, τις διαπιστώσεις αυτές τις κάνουμε χωρίς να παίρνουμε υπόψη μας τα δεδομένα της τότε εποχής, ξεχνώντας δηλαδή πως αυτά τα λέμε με την ύστερη γνώση, έχοντας τη σοφία που μας εξασφαλίζει η χρονική απόσταση και η κατασταλαγμένη εμπειρία των κοσμογονικών αλλαγών που μεσολάβησαν έκτοτε. Αν όμως δεν περιοριστούμε στο να βλέπουμε μόνο το τέρμα της διαδρομής τους αλλά το συνεκτιμήσουμε με βάση την αφετηρία της, θα διαπιστώσουμε πως, τηρουμένων των αναλογιών, ο Πάνος, ο Μπάμπης Δρακόπουλος, ο Λεωνίδας Κύρκος και οι σύντροφοί τους υπήρξαν σε σχέση με αυτούς που αυτοπροβάλλονται ως συνεχιστές της κληρονομιάς τους πολύ περισσότερο τολμηροί και καινοτόμοι. Στην περίπτωση μάλιστα του Πάνου θα μπορέσουμε να εκτιμήσουμε καλύτερα το μέγεθος της αγωνιστικής του κατάθεσης αν αναλογιστούμε πως η πορεία του εξακολουθούσε να συνεχίζεται αταλάντευτα παρά τα πολλά και σκληρότατα χτυπήματα που του επιφύλαξε η μοίρα στην προσωπική του ζωή. Ο Πάνος στο Γράμμο πληροφορήθηκε από δημοσιεύματα εφημερίδων τη δολοφονία της γυναίκας του και, λίγο αργότερα, την εκτέλεση της αδελφής του. Στην προσφυγιά, τις μέρες ακριβώς της άγριας κακοποίησής του στα γεγονότα της Τασκένδης, έζησε το θάνατο της δεύτερης γυναίκας του και μερικά χρόνια μετά έμαθε ότι οι γονείς του στη Θεσσαλονίκη πέθαναν μόνοι και αβοήθητοι, αφού δεν ήταν δυνατόν να τους βοηθήσει ούτε ο ίδιος ούτε ο, επίσης πολιτικός πρόσφυγας, αδελφός του. Στην πατρίδα υποχρεώθηκε στα ενενήντα του να πιεί το πικρότατο ποτήρι της απώλειας του μεγάλου του γιου. Αν σε κάτι του χαμογέλασε η τύχη, ήταν στο πρόσωπο της αγαπημένης του Μίρας, της συντρόφου του και μητέρας των παιδιών του, ενός ανθρώπου σπάνιας ποιότητας από κάθε άποψη, που στάθηκε παντα δίπλα του με συγκινητική αφοσίωση και αγάπη.
Αυτός ήταν ο Πάνος Δημητρίου. Μια περίπτωση ανθρώπου ρομαντικού και ταυτόχρονα ρεαλιστή, που έκλεισε τον κύκλο της μακράς ζωής του έχοντας την αίσθηση της πληρότητας, γιατί ακριβώς την αφιέρωσε ολοκληρωτικά και χωρίς καμιά ιδιοτέλεια στα πιστεύω του. Ένα σπάνιο δείγμα αγωνιστή που όσο περισσότερο τον γνώριζες τόσο περισσότερο τον εκτιμούσες. Ένα μίγμα αξιοσύνης, συνέπειας, αξιοπρέπειας, σεμνότητας και ανιδιοτέλειας, μ’ άλλα λόγια ένα σπάνιο δείγμα αυθεντικού κομμουνιστή με την ουσιαστική έννοια αυτού του τόσο κακοπαθημένου όρου.
Αγαπημένε μας Πάνο, για όλους όσοι είχαν το προνόμιο και την τιμή να τους θεωρείς φίλους και συντρόφους υπήρξες ένα αξεπέραστο πρότυπο ήθους, ένας δάσκαλος ζωής.
Air Jordan 1 Low Emerald Rise/White-Black For Sale
Το Διοικητικό Συμβούλιο των ΑΣΚΙ αποχαιρετά με θλίψη την Τασούλα Μπριλλάκη (1926-2016). Επονίτισσα, στέλεχος της Αριστεράς και ενεργή πολίτης υπήρξε μια θερμή υποστηρίκτρια των ΑΣΚΙ. Μετά τον θάνατο του συζύγου της Αντώνη Μπριλλάκη, κατέθεσε το αρχείο του στα ΑΣΚΙ και συνέβαλε καθοριστικά στην αξιοποίησή του, μέσα και από την έκδοση του τόμου Αντώνης Μπριλλάκης. Διαδρομές και αναζητήσεις της Αριστεράς μετά τον Εμφύλιο (επιμ. Ηλίας Νικολακόπουλος, Εύη Ολυμπίτου).
Articles de sport pour homme
Τα Αρχεία Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας (ΑΣΚΙ) και οι Φίλοι των ΑΣΚΙ αποχαιρετούν με θλίψη τον Στέφανο Στεφάνου, έναν μοναδικό αγωνιστή και αυτοδίδακτο λόγιο που τίμησε με την παρουσία του την Αριστερά και όλες τις συλλογικότητες στις οποίες αφιέρωσε την πολύχρονη ζωή του. Στο πρόσωπό του συνδυάστηκαν μοναδικά η παρόρμηση της δράσης με τη νηφαλιότητα του αναστοχασμού, η καλοσύνη με την ευθυκρισία, η λαϊκότητα με την βαθειά παιδεία. Για τα ΑΣΚΙ ο «θείος» Στέφανος υπήρξε ένα πρόσωπο οικείο, συγγενικό με τον οποίο μας συνέδεσαν πολλές ορατές και αόρατες κλωστές: το βιβλίο της πολυαγαπημένης του Παγώνας «Των αφανών», η συμμετοχή του σε μια σειρά από εκδηλώσεις, η υποδειγματική διόρθωση εκδόσεων μας, η συνεχής στήριξη στη διατήρηση και εμπλουτισμό των συλλογών της Εταιρείας, αποτέλεσμα της έγνοιας του για την ιστορία της Αριστεράς όπως αποτυπώθηκε και στην συστηματική συμμετοχή του στην ΕΜΙΑΝ. «Ένας από τους πολλούς της αριστεράς», όπως ο ίδιος μετριόφρονα αυτοαποκαλούταν χάραξε τις δικές του σελίδες στην ιστορία της, σμιλεύοντας ένα πρότυπο ήθους και συμπεριφοράς που θα το θυμόμαστε διαρκώς.
Το Δ.Σ. των ΑΣΚΙ
Περιηγηθήτε στην ιστοσελίδα της βιβλιοθήκης πατώντας ΕΔΩ
Το 1999 οι κληρονόμοι του Μανώλη Κόρακα πρόσφεραν στα ΑΣΚΙ τη βιβλιοθήκη του πατέρα τους. Στέλεχος της «Εργατικής Σοσιαλιστικής Ένωσης», διευθυντής της εφημερίδας Εργατική Σημαία (1929-1931), ανταποκριτής ξένων εφημερίδων στην Ελλάδα και αρθρογράφος ευρωπαϊκών περιοδικών, ο Μανόλης Κόρακας υπήρξε ένα από τα σημαντικά στελέχη του μεσοπολεμικού σοσιαλιστικού κινήματος, στο κλίμα της Β΄ Σοσιαλιστικής Διεθνούς. Οι μελέτες του για τα σοσιαλιστικό και εργατικό κίνημα στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, καθώς και η ενεργητική του παρουσία σε αυτό προσδιόρισαν το χαρακτήρα ενός σημαντικού τμήματος της βιβλιοθήκης του.
Η βιβλιοθήκη του Μανώλη Κόρακα περιλαμβάνει 1.191 τίτλους εντύπων εκ των οποίων τα 1088 είναι βιβλία και τα 103 είναι περιοδικά και εφημερίδες, στην ελληνική, στην γαλλική και γερμανική κυρίως γλώσσα. Στην βιβλιοθήκη περιλαμβάνονται σειρές πρωτότυπων έργων του Καρλ Μαρξ, του Λέων Τρότσκυ, του Κάρλ Κάουτσκυ, της Ρόζας Λούξεμπουργκ, του Ζαν Ζωρές κ.ά. Συγκαταλέγονται, ακόμη, σπάνιες και πάντως δυσπρόσιτες εκδόσεις για τα σοσιαλιστικά ρεύματα και κινήσεις στην Ευρώπη του μεσοπολέμου καθώς και για το διεθνές εργατικό κίνημα. Στις θεματικές των συλλογών της βιβλιοθήκης περιλαμβάνονται ακόμη το ελληνικό πρωτοσοσιαλιστικό κίνημα, η δεκαετία του 1940, το εργατικό κίνημα και ο συνδικαλισμός, η αντικομμουνιστική φιλολογία κ.ά.
Μεγάλης σπουδαιότητας και σπανιότητας είναι και οι σειρές των περιοδικών που συγκέντρωνε ο ίδιος, από τη δεκαετία του 1910 έως τη δεκαετία του 1970. Για το λόγο αυτό αποφασίστηκε πέρα από την καταλογογράφησή και η συνολική ψηφιοποίηση ενδεικτικών εντύπων: Έρευνα, έκδοση του πρωτοσοσιαλιστή Πλάτωνα Δρακούλη, 1904-1906 [6 τεύχη], Αρχείον των Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών, 1921-1926 [9 τεύχη], Αρχείον Κοινωνιολογίας και Ηθικής, (δεκαετία ’50) [1 τόμος] και Διεθνής Ζωή, 1958-1964 [78 τεύχη]. Επιπλέον επιλέχθηκαν για αποδελτίωση και ψηφιοποίηση 30 άρθρα από τα περιοδικά: Le Correspondance Internationale, 1921-1929 [18 άρθρα], L’ Internationale Communiste, 1922-1926 [6 άρθρα], και L ’Internationale Syndicale Rouge, 1921-1923 [6 άρθρα], που αφορούν την Ελλάδα και την Βαλκανική την περίοδο του Μεσοπολέμου.
Η καταλογράφηση της βιβλιοθήκης, η ψηφιοποίηση των περιοδικών εκδόσεων και η ανάρτησή τους στο διαδίκτυο πραγματοποιήθηκε από τα ΑΣΚΙ με τη συνδρομή του Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου.
Damen/Herren Nike Air Max Schuhe Online Shop Outlet
Στη μνήμη του Σταύρου Κωνσταντακόπουλου, τα ΑΣΚΙ αναδημοσιεύουν τα κείμενα που δημοσιεύθηκαν στα Ενθέματα της Κυριακής 8 Μαρτίου.
Ξεπερνώντας το σοκ και σκεδάζοντας τον πόνο, φίλοι καλοί, σύντροφοι και συνάδελφοι του Σταύρου Κωνσταντακόπουλου βρήκαν τη δύναμη να γράψουν λίγα λόγια για τον σπουδαίο άνθρωπο που χάσαμε ξαφνικά την περασμένη Παρασκευή. Ο Κωνσταντακόπουλος, ανάμεσα σε όλα τα άλλα (καθηγητής την Πάντειο, μελετητής του φιλελευθερισμού και του Τοκβίλ, μέλος της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ, αριστερός διανοούμενος, δάσκαλος), υπήρξε στενός φίλος και συνεργάτης των «Ενθεμάτων». Ας είναι τα λόγια τούτα ένα ματσάκι ρόδα, ένα χαμόγελο μέσα στη σκοτεινιά που πλάκωσε, μια αγκαλιά για τον ακριβό μας φίλο. Δεν τα χρειάζεται εκείνος πια, εμείς τα έχουμε ανάγκη — για να συνεχίσουμε. Και συνεχίζουμε.
Αριστείδης Μπαλτάς, Άξιος του δημόσιου Πανεπιστημίου
Νίκος Θεοτοκάς, Ήσουν από τη στόφα εκείνη που είναι φτιαγμένα τα όνειρα
Κώστας Τσιρώνης, Mε χιούμορ τσουκνίδας και βλέμμα σοκολατίνας
Αθηνά Συριάτου, Ο Οβελίξ του ακαδημαϊκού χωριού της Αριστερά
Δημήτρης Τζανακόπουλος, Ο Σταύρος στον ενεστώτα και στο μέλλοντα
Σταύρος Παναγιωτίδης, Τόσο φαρμάκι μέσα στην αγάπη
Νάσος Ηλιόπουλος, Ένας δάσκαλος που έσπαγε την ακαδημαϊκή γυάλα
Φίλια Δενδρινού, Ύπνε που παίρνεις τα παιδιά…
Men Nike
Αναμνήσεις
του Σπύρου Ι. Ασδραχά
Από τον μικρό μου παιδικό γεωγραφικό ορίζοντα δεν είχε περάσει ο Άρης Βελουχιώτης, δηλαδή τη Λευκάδα και το απέναντι κομμάτι του Ξηρομέρου. Ίσως να είχα ακούσει το όνομά του στις συγκεντρώσεις που κάναμε στον ελαιώνα της Λευκάδας τα αετόπουλα. Ωστόσο, ο Άρης Βελουχιώτης καρφώθηκε στο μυαλό μου, αλλά και στις σημερινές μου αναμνήσεις από το τραγούδι του: «Λαμποκοπούν χρυσά σπαθιά, πέφτουν τουφέκια ανάργια, ο Άρης κάνει πόλεμο μ’ αντάρτες παληκάρια». Ο έμμετρος λόγος παραμένει στη μνήμη περισσότερο απ’ όσο οι αφηγήσεις. Τούτο το τραγούδι μοιάζει με δημοτικό, αλλά δεν είναι. Σήμερα θα το έλεγα δημοτικοφανές. Τότε όμως μικρό παιδί δεν μπορούσα να ξεχωρίσω τα ποιητικά είδη. Υπήρχαν κι άλλα αντάρτικα τραγούδια που κι αυτά τα θυμάμαι ακόμα. Το τραγούδι του Ρόβα για τον Ζέρβα, αλλά κι ένα άλλο που θα σας το παραθέσω: «Το λέν οι κούκοι στα βουνά, οι πέρδικες στα πλάγια, το λέει κι ο πετροκότσυφας σφυρώντας στα λαγκάδια. Ο Ζέρβας πάει στην Ήπειρο κι ο Χούτας πάει στο βάτο κι ο Καραμπέκιος πέρασε χωριά του Ξηρομέρου». Οι ΕΔΕΣίτες δεν είχανε τα δικά μας πλατυφτέρουγα τραγούδια που ένωναν τόπους και ανθρώπους που δεν τους βλέπαμε αλλά τους ακούγαμε μέσα απ’ αυτά. Τ’ όνομα Άρης Βελουχιώτης δε μου έλεγε από μόνο του τίποτα, τον Άρη δεν τον είχα δει και φυσικά δεν κυκλοφορούσε μια του φωτογραφία. Εξάλλου, τα ονόματα είχαν φύγει απ’ το δωδεκάθεο, όπως και τ’ άλλα αρχαία ονόματα και από χρόνια τα είχαν άσημοι ή λιγότερο άσημοι συμπατριώτες μου: Ποσειδώνας, Αγησίλαος, Πολυνίκης, Άρης, Αριστείδης και τόσα άλλα, για ν’ αναφέρω μονάχα τα αρσενικά κι όχι τα πάμπολλα θηλυκά, Περσεφόνη, Αθηνά, Πολυξένη κι ακόμα περισσότερα.
wmns nike dunks heels low back women fashion girls , Air Jordan 1 Retro High OG Premium Essentials White/Black-White For Sale